《==== KLIK 2X TUTUP PAPARAN INI Button Close

Mata Ganjaran Sebab Aku Isi Minyak Di Petronas Sahaja

loading...
Pagi ini saya mengisi minyak di stesen minyak Petronas, jadi saya terfikir berkongsi cerita mengenainya. Bukanlah pelik saya isi minyak di Petronas, kerana selang 2 hari saya akan mengisi minyak di situ.
Petronas bukanlah stesen pilihan saya semasa saya mula memilik kereta belasan tahun dahulu. Malah saya sering bertukar stesen minyak tertakluk hadiah air mineral, mata ganjaran, kawan kata minyak lebih berkuasa, dekat dengan rumah atau tempat kerja, atau terjumpa di mana-mana ketika meter aras minyak di paras kritikal. Saya tidak setia jenama, kerana pada saya semua minyak sama.
Sampai sekarang, saya juga masih anggap semua minyak hampir sama walaupun ada yang mendakwa bahan aditif mereka dapat menjimatkan minyak dan memberi lebih kuasa. Realitinya, harga minyak tetap naik dan kadar penjimatan tidak mampu melawan harga minyak per liter yang makin naik.
Kuasa kereta juga tidaklah hebat sangat memandangkan saya memandu Kia dan Oroton. Kadang-kadang bila isi minyak mahal, terasa nak pecut juga tetapi risau juga kena saman. Pihak berkuasa sekarang bukan hanya meronda, malah sanggup duduk dalam longkang, atas bukit dan atas pokok untuk memastikan kita mematuhi peraturan had kelajuan di jalan raya. Jadi, kasihanilah mereka dan ingatlah juga pada keluarga yang tersayang.
Berbalik kepada jenama Petronas. Saya mengguna kad kesetiaan mereka sejak zaman kad ‘Real Rewards’ lagi. Saya terus kekal setelah mereka menjenamakan sebagai Kad Mesra. Kad mesrapun dah beberapa kali berevolusi dan saya tetap setia bersama mereka.
Saya dah lupa berapa banyak mata ganjaran yang saya perolehi dan tukar. Terbaharu saya isi minyak sebab gaji belum dapat. Alhamdulillah, penuh satu tangki. Itupun guna mata ganjaran selepas saya tukar beg sandang Petronas Primax untuk letak laptop nak ke pejabat.
Saya juga antara orang yang berebut tukar payung sedikit masa dahulu. Dapatlah beberapa kaki payung untuk kegunaan di rumah dan letak dalam kereta. Ada yang saya hadiahkan kepada rakan sekerja. Walaupun mereka turut beli barang dari China, kualitinya masih ada. Payung dan beg sandang saya masih guna sampai sekarang. Baju Transformer hasil ‘redeem’ pun masih elok, cuma semakin mengecil sebab jarang di pakai dan dahulu selalu basuh. huhu.

Apa faedah setia jenama Petronas?

Untuk jimat dan prestasi enjin saya tak pasti. Tapi yang saya pasti ialah… saya dah dapat pelbagai hadiah PERCUMA daripada Stesen Petronas.
  1. Saya dapat mata ganjaran Kad Mesra yang ditukar jadi minyak petrol dan pelbagai barangan percuma.
  2. Saya dapat mata ganjaran Big Air Asia yang ditukar jadi tiket kapal terbang.
  3. Saya dapat Suprise Point berbentuk boucar tunai RM10.
  4. Saya dapat wang tunai RM10,000.
Anda pernah dapat apa isi minyak?

Comments

loading...